Jindabyne - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Jannie Ben - WaarBenJij.nu Jindabyne - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Jannie Ben - WaarBenJij.nu

Jindabyne

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

26 Februari 2016 | Nederland, Apeldoorn

We hebben de grote steden, met hun leuke en minder leuke kanten (parkeren) achter ons gelaten. Helaas moesten we de boete wel betalen :( Uiteindelijk besliste de Cheffin....
Gisteren zijn we vroeg vertrokken uit Canberra. Onderweg zagen we in Cooma een paar mooie, oude kerkjes en na een route door de snowy mountains kwamen we halverwege de middag aan in Jindabyne. Dit is een leuk touristenplaatsje, vrij rustig , maar gezien alle accomodatie en ski verhuur in de winter vast populair. We hebben een ruime cabin met uitzicht op het meer. Volgens de receptioniste prima om in te zwemmen, maar helaas, smeltwater, dus ijskoud :( We wachten nog maar even tot we aan de kust zijn.
Jindabyne ligt aan de rand van het kosciuszko national park, de australische alpen, mooi, maar beduidend minder spectaculair dan zwitserland.. Wel een mooie trail gelopen en bij charlotte pass zagen we in de verte mount kosciuszko, de hoogste berg van australie. Ook zagen we een kangeroe, die vlak voor ons het pad overstak, heel leuk :) De eerste levende, we zagen al verschillende dood langs de kant van de weg. Zelfs in het park, er wordt soms hard gereden.

De cabin is goed uitgerust en het is fijn om zelf te koken. In sydney en canberra zijn we meestal uit eten geweest, vaak chinees, in china town, de laatste keer in een steak house. Hier waren we getuige van een australische wedstrijd: een jongen had een gigantisch bord eten voor zich: een kilo vlees, enorme portie patat. Het was de bedoeling dat hij dat zo snel mogelijk zou opeten. Werd het een nieuw record, dan at hij gratis. Helaas voor hem, het record stond op 11 minuten, hij deed er 15 minuten over :)

Morgen blijven we nog in Jindabyne. Daarna willen we via bright en bendigo naar melbourne.
De temperatuur is aangenaam, ongeveer 27 graden.

Groetjes
Ben en jannie