Alpine highway - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Jannie Ben - WaarBenJij.nu Alpine highway - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Jannie Ben - WaarBenJij.nu

Alpine highway

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

29 Februari 2016 | Nederland, Apeldoorn

Op zondag namen we afscheid van jindabyn, het meer en onze snow gum cabin met het bed op wieltjes (zonder rem!) Een beetje weemoedig.., het is jammer dat de afstand zo groot is, we zouden graag nog eens terug komen.
We vervolgden onze weg over de alpine highway; na 30 km kwamen we in thredbo, volgens de lonely planet het hoogste ski resort in australie. Hier hadden we zaterdag een mooie route gelopen: de valley trail, een pad langs de rivier, waarbij we drie hangbruggen passeerden. Weinig wandelaars, wel een paar mountainbikers. Deze waren goed beschermd; naast de helm ook een kap voor het gezicht en beenbeschermers tot over de knie. Kennelijk geen overbodige luxe, we zagen een jongen zonder met bebloede knieen.
Het gedeelte voor en na thredbo stonden sneeuwstokken langs de weg, we verbaasden ons hierover, waren ook wat sceptisch maar begrepen dat er hier s winters meer dan een meter sneeuw kan vallen.
Na thredbo veranderde de weg, werd veel smaller en er volgde een spectaculaire afdaling.. Gelukkig dat ben geen last heeft van hoogtevrees en zo goed links kan rijden, alsof hij nooit anders gedaan heeft... :) toch blijft het wel uitkijken, ook hier bv veel motorrijders die vaak veel te ruim uit de (haarspeld)bochten kwamen.
Kansuesco werd onze stop en daarna reden we verder over de valley highway. Prachtige natuur, wel erg dor, veel koeien, die samen schaduw zochten onder de bomen.
Nu hebben we een cabin in bright, 50 km van het alpine national park. Vanmorgen hier een trail gelopen, boodschappen gehaald. Op het terrein is een zwembad met lekker warm water, daar gaan we straks weer naar toe.

• 29 Februari 2016 - 09:23

Jellie:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Wie weet kom je over 5 jaar weer terug:) :)
    Prachtige foto's

• 29 Februari 2016 - 13:38

Cintia:

Hoi Jannie en ben

Fijn dat jullie zo genieten. Ik zie het al voor mij zo'n bergweg met hele scherpe bochten langs afgronden. OP TV is momenteel een programma over de meest gevaarlijke wegen ter wereld. De laatste aflevering ging over Mongolie. Bijna in iedere aflevering komen ze wel ergens vast te zitten en heel toevallig is er altijd hulp. Conclusie ze weten het wel spannend te brengen.
    Buiten is het mooi weer, het voorjaar begint echt te komen, de vogels fluiten en overal bloeien crocusjes. Met mij gaat het weer beter. Gelukkig heb ik denk ik geen fractuur opgelopen.
    Ook grappig dat er in een keer een kangoeroe overstak. Op internet zag ik dat ze op de golfbaan rondhuppelen in Australie. Het zijn wel grappige beesten doch ook heel sterk. Het is een spiermassa.
    Snowgumtree is een soort Eucalyptus boom. Hij schijnt in december,januari wit te bloeien. De blaadjes schijnen te glinsteren in de zon, de stam is ook wit van kleur.

Groeten
    Cintia

• 01 Maart 2016 - 19:33

Bert:

Hi guys,

jullie beleven in ieder geval genoeg om over te schrijven.......'-)

Hoe zijn de ervaringen met de 'GoPro'? willen de filmpjes nog een beetje lukken?

Veel plezier verder!