Sydney / Canberra - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Jannie Ben - WaarBenJij.nu Sydney / Canberra - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Jannie Ben - WaarBenJij.nu

Sydney / Canberra

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

23 Februari 2016 | Nederland, Apeldoorn

Vanuit hong kong vlogen we 7000 km naar het zuid oosten, weer 3 uur tijdsverschil. Wij lopen nu 10 uur op jullie voor :)
Ook dit was een prima vlucht en de bagage kwam als een van de eerste op de band. (een heel verschil met hong kong, waar we even vreesden dat de rugzakken niet meegekomen waren). We hadden een kamer in de jeugdherberg, was even wennen, zag er een beetje uit als een bunker, maar wel een redelijk bed. Voor gezelligheid moest je naar de (leuke) eetzaal en recreatieruimte. Overal muziek en op het dak een klein zwembadje.
We zaten mooi centraal en konden lopend naar alle bezienswaardigheden: het operahouse, de bridge, de haven met de ferries, de cathedraal, mooie parken en de prachtige botanische tuin. Ook vlak bij georgestreet, de winkelstraat van sydney en 5 minuten lopen van chinatown. Daar hebben we s avonds vaak gegeten.
Toen we gistermiddag nog even in de cathedraal terugkwamen was er een vesper, mooi om mee te maken.
Vanmorgen hebben we de auto opgehaald en richting canberra gereden. Even moeilijk om de stad uit te komen en voor ben om links te rijden, maar het ging prima :)
Na 3 uur rijden kwamen we bij de jeugdherberg.
Canberra is de hoofdstad van australie. Sydney en melbourne zijn groter en in het verleden ontstond er rivaliteit, waarna uiteindelijk voor canberra werd gekozen. Het is een mooie stad, veel rustiger dan sydney en erg groen. Je komt hier veel minder toeristen tegen.
De jeugdherberg ligt ook hier mooi centraal. Alleen heeel erg lastig om parkeerplaats te vinden. Even vlakbij geparkeerd om bagage uit te laden en toen we terugkwamen zat er een briefje onder de ruitewisser: 102 dollar!!! Omdat we dit niet redelijk vonden op zoek gegaan naar het politieburo. We troffen een aardige agent, die het helemaal met ons eens was, maar een andere afdeling... Netjes adres opgeschreven en hoe we moesten rijden, maar helaas, ze waren al naar huis. We gaan het morgenvroeg nog eens proberen, dus wordt vervolgd.. :)
In sydney was het zo n 27 graden, de eerste dagen broeierig met een paar flinke buien. Hier is het veel warmer, 35 graden. We passen ons maar een beetje aan en in de auto hebben we gelukkig airco :)
We hopen dat jullie in nederland ook wat redelijk weer hebben. De sneeuw is vast al verdwenen?

Groetjes
Ben en jannie