Broem Broem Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Jannie Ben - WaarBenJij.nu Broem Broem Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Jannie Ben - WaarBenJij.nu

Broem Broem Broome

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

31 Maart 2016 | Australië, Broome

Gistermiddag kwamen we aan in Broome; we zijn nu over de helft van de route van Perth naar Darwin :) Als je de kaart bekijkt is de afstand van Perth naar Broome 2200 km, maar doordat plaatsjes als Coral bay en Denham nogal ver van de hoofdweg afliggen hebben wij meer gereden, ruim 3300 km.

Doordat het in Point Samson zo warm was hebben we daar weinig kunnen doen: vroeg in de ochtend een uurtje wandelen langs de haven en het resort, dan kwamen we drijfnat terug, douchen, even naar het zwembad, omkleden en daarna een lange siesta. Eind van de middag een schaduwplekje zoeken op het strand; dat waren onze paasdagen, geen Mattheus passion dit jaar, wel op de laptop de diensten rond pasen van de jachtlaankerk kunnen beluisteren en meebeleven; veraf, maar ook even heel dichtbij :)

Vanaf Point Samson naar Broome is 800 km; erg lang om in 1x te doen. Omdat er na 150 km geen plaatsjes meer op de route lagen hadden we een cabin geboekt in roadhouse Pardoo, ongeveer halverwege. Een mooie weg ernaartoe: overal rode aarde en verrassend groen, waarschijnlijk omdat het vlak na de regentijd is. Wel nog steeds erg warm en als we uit de auto stapten werden we belaagd door tientallen vliegen, heel irritant, ze steken niet maar plakken als het ware vast aan je gezicht en kruipen in je oren.

Omdat we omgerekend 100 euro hadden betaald voor de cabin verwachtten we wel een beetje luxe, maar helaas, het bleek een hokje van ongeveer 5 bij 3 meter, met een bed, een kastje, koelkastje, waterkoker, douche en toilet. Wel een kleine t.v. met 1 zender, waarop we een oude aflevering van downtan abbey zagen, om de 10 min onderbroken door langdurige reclame, maar toch heel leuk. Ook genoten van een prachtige sterrenhemel.
Lekker gegeten in het restaurant van het roadhouse, wij waren de enige gasten, om 8 uur sloot het en om half 9 ging iedereen naar bed. De eigenaresse vertelde dat een temperatuur van plus 40 daar normaal is, een paar weken geleden zou het 50 zijn geweest, "kwam alleen buiten om de was op te hangen" maar misschien een beetje een sterk verhaal?

De volgende dag een eenzaam stuk met alleen zo nu en dan een cattlestation en een roadhouse om te tanken, iets te drinken. Nu ook geen borden meer langs de kant van de weg met teksten als "survive this drive"' fatigue is fatal", "take a powernap" en "drowsy drivers die", alleen zo nu en dan, vlak voor een rest area, de tekst " don t drive tired".

En toen ineens reden we Broome binnen, als een soort oase: een gezellig stadje, overal palmbomen, kleurrijke bloemen en een prachtig strand waar we vanavond een fantastische zonsondergang zagen :) fijn om hier een paar dagen te blijven!

Groetjes, ben en jannie

• 31 Maart 2016 - 15:55

Bert:

Hallo luitjes,

De kopteksten worden steeds creatiever....;-)
    Geniet van al dat moois!

• 01 April 2016 - 15:36

Jan Cathinca:

Hee hallo daar!
    Wat een schitterende naam, hoop dat het zijn omgeving eer aan doet!
    Zal binnenkort weer een mail schrijven, tot dan! ! Groetjes en genietze!

Tags: Pardoo, Broome