Kununurra - Reisverslag uit Katherine, Australië van Jannie Ben - WaarBenJij.nu Kununurra - Reisverslag uit Katherine, Australië van Jannie Ben - WaarBenJij.nu

Kununurra

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

12 April 2016 | Australië, Katherine

Dinsdagochtend namen we afscheid van Halls Creek en onze motelkamer met de Rambo posters. 380 km te gaan vervolgden we onze weg over de Great Northern Highway, later de Victoria Highway. Het landschap nog steeds erg groen, werd wel wat ruiger, met grillige rotsformaties. We maakten een stop in Warnum roadhouse en kwamen rond 3 uur in Kununurra aan,een plaatsje met ongeveer 6000 inwoners. Kununurra is aboriginal en betekent "de ontmoeting van grote wateren".

Wij hebben een huisje op Discovery hollidaypark aan Kununurra lake, een stuwmeer, volgens het boekje het grootste door de mens gecreëerde meer in Australie. Een mooi plekje, sfeervol, met veel tropische planten. Ook een mooie, ruime cabin met 2 slaapkamers zodat we ruimte hebben voor de bagage. Ervoor een veranda waar je s avonds goed zitten kunt, overdag is het te warm. Wel vervelend dat je hier, als het donker wordt, veel last hebt van muggen. Vorige week lazen we in de krant dat de malariamug hier is gesignaleerd. We hebben geen anti malaria med. spuiten maar flink met care plus. Verder heel veel groen/gele vlinders, grote kikkers en de meest fantastische (grote) insecten, die vooral s avonds ineens vanuit het niets op je neer vallen. Voor cintia zou dit een boeiende omgeving zijn :) ik heb er een op de foto, zal proberen hem naar je toe te sturen.
En, aan de oever van het meer zagen we onze 2e krokodil!

In de omgeving van Kununurra ligt de Argyle diamond mine, hier wordt de zeldzame roze diamant gevonden. Ook in Kununurra veel juwelierszaken, helaas voor ons te duur om als souvenir mee te nemen
Een paar km buiten Kununurra ligt het Mirima national park, een soort mini Bungle bungle met prachtige rotsformaties. Hier hebben we, om half 8, een paar korte trails gelopen.
Er loopt ook een pad langs het meer, hier kun je goed wandelen, wel om half 6 s avonds weer terug zijn, dan is het al donker.

Het is nog steeds erg warm, niet meer over de 40 graden, maar vanmorgen om 8 uur al 33. Een paar mensen vroegen er naar, inderdaad het is vermoeiend, je voelt dat het niet gezond is, put je uit. We passen ons maar zoveel mogelijk aan: vroeg en wat later in de middag op pad en een lange siesta. Dus ook, noodgedwongen, een beetje een luiervakantie :)

Morgen vertrekken we weer. Omdat de afstand naar Katherine ruim 500 km is en we anderhalf uur moeten inleveren, maken we een tussenstop in Timber creek.

Groetjes
Ben en jannie

• 17 April 2016 - 20:59

Jellie:

Wel leuk al die verschillende dieren behalve die malaria mug.
    Vrienden van ons die regelmatig een week naar Kenia vliegen zijn opgehouden met de medicatie en tot nu toe nog steeds gezond. Ook Roland de man van Susan heeft nog nooit wat gebruikt.

Groetjes Jellie

Tags: Kununurra