Coralbay Karratha PointSamson - Reisverslag uit Point Samson, Australië van Jannie Ben - WaarBenJij.nu Coralbay Karratha PointSamson - Reisverslag uit Point Samson, Australië van Jannie Ben - WaarBenJij.nu

Coralbay Karratha PointSamson

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

27 Maart 2016 | Australië, Point Samson

Coral bay heeft 255 inwoners. Eigenlijk stelt het niet zoveel voor: 1 weg, waaraan een camping met cabins en lodge, resort, hostel, een paar winkeltjes en tourist information. Wij kregen een kamer op de bovenste verdieping van de lodge, er was iets mis gegaan bij het boeken, wij hadden gekozen voor begane grond, maar, alles volgeboekt bleek het een prima plek. Wij keken over de camping en zagen in de verte de zee.
In de baai kun je goed snorkelen, er is wat koraal en veel vissen. Deze keer helaas geen roggen, daarvoor was het te vroeg. Vorige keer waren we hier in het najaar.

Vanaf donderdag hadden we geboekt in point samson, 550 km rijden vanaf coral bay, daarom nog een tussenstop gemaakt in Karratha. Precies 4 uur kwamen we bij de tourist information, helaas sluitingstijd, maar we kregen nog allerlei informatie en de tip om naar Velocity city te gaan: een soort mijnwerkersdorp op een voormalig industrieterrein, een paar km buiten de stad. Hier zijn allemaal kleine huisjes gebouwd, een restaurant, gym en zwembad. Er verblijven veel mensen die in de mijnbouw en de haven werken. Het is ook toegankelijk voor toeristen, maar die waren er niet zoveel. De maaltijden zijn inbegrepen, ' s avonds was er een heerlijk buffet. Het ontbijt hebben we overgeslagen: was van 4 tot 7 uur :)

Rond Karratha veel bedrijvigheid: gigantische vrachtwagens (roadtrains) die ijzer en zout uit de mijnen naar de haven van dampier brengen. Ben heeft eens een chauffeur gevraagd hoe lang zijn wagen was: 57 meter!

Donderdag zijn we naar point samson vertrokken, was een korte rit. Dit is een klein dorpje aan zee, een paar campings, resort en beach chalets. Wij hebben een leuk huisje, wel wat klein en helaas geen keukentje. Dat is jammer, want vandaag, goede vrijdag, is alles dicht, winkels, restaurants; volgens de mensen hier in heel australie. Zaterdag en zondag is alles weer open. Gelukkig hadden we soep en brood bij ons :)

Point samson ligt niet helemaal aan zee, meer aan een binnenmeer, misschien dat het daarom zo warm is: volgens het australische weerbericht vandaag en morgen 41 graden, daarna 40 en als wij vertrekken 38. Vanmorgen om 10 uur een uurtje gewandeld, toen was het al heel erg warm. S avonds is het wel weer aangenaam.

We wensen jullie goede, fijne paasdagen!

Groetjes, ben en jannie

• 27 Maart 2016 - 18:31

Jellie:

Wij klagen zo nu en dan over de kou en de regen maar die hoge temperaturen is ook niet alles.
    Weer mooie foto's !
    Groetjes Jellie