Halls Gap - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jannie Ben - WaarBenJij.nu Halls Gap - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jannie Ben - WaarBenJij.nu

Halls Gap

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

09 Maart 2016 | Australië, Adelaide


Zondagochtend vertrokken we uit Warrnambool; het was fris, 16 graden, we hadden de trui aangetrokken. Een paar honderd kilometer naar het noorden zagen we ineens de Grampians opdoemen, als uit het niets, heel apart. Na ong 70 km door het park kwamen we bij halls gapp, een leuk klein plaatsje met een brede weg, daarnaast een fiets/wandelpad en aan weerszijde campings, hotels, motels, wat winkeltjes en de information. overal kangaroes en een emoe kwam in vliegende vaart voorbij. Het was toen 37 graden, toch direct even door naar 'the balcony', een grillige rotsformatie. Ondanks de waarschuwingsbordjes doen mensen hier de meest griezelige dingen voor een spannende foto..
In Halls gapp hadden we een cottage op een park, eerst wat moeilijk om binnen te komen, ze werkten met een sleutelkluisje (als bij de thuiszorg),maar de code klopte niet. Uiteindelijk toch gelukt en het was een prima plekje!
In de winkel zagen we kranten met grote foto 's en een artikel op de voorpagina over de man die zaterdagmorgen tijdens de fietstocht vlak bij Marengo was overleden aan een hartstilstand. Het was een sporter die in het verleden veel medailles had gewonnen met australian football. Hij maakte met vrienden een fietstocht langs de Great ocean road.

De afstand van Halls gap naar adelaide is vrij groot, daarom wilden we halverwege overnachten. We hadden Keith uitgezocht: een cabin op een terrein naast het zwembad.
Helaas... we hadden geen wifi, konden dus niet boeken en toen we aankwamen waren alle cabins vergeven en het zwembad alleen open voor les. Uiteindelijk vonden we nog een plekje bij een roadhouse: een tankstation, winkeltje en restaurant, met daarbij een paar kleine cabins, niet geweldig, maar voor ons weer een nieuwe ervaring. Alle restaurants gingen om 5 uur dicht, ' s avonds Ben s verjaardag gevierd met een diner in het restaurant vanhet roadhouse. Tussen allemaal vrachtwagenchauffeurs.

Vanmorgen weer vroeg op pad en na een tussenstop in Tailinbend kwamen we om 2 uur bij de jeugdherberg in adelaide. Hier moesten we afscheid nemen van onze auto, helaas, teruggebracht naar hertz. "onze toyota", we hebben 2528 km samen opgetrokken en hij heeft het prima gedaan!
Morgen gaan we de stad verkennen, donderdag vliegen we naar perth.
Het is nu 38 graden, soms verlangen we een beetje naar de hollandse winter.. ;)

Groetjes, ben en jannie

  • 09 Maart 2016 - 16:57

    Cintia:


    Hoi Jannie en Ben,
    Ben, Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. De tijd gaat snel. Wat die selfies betreft ik zie het al voor me dat ze balanceren op zo'n rots boven een afgrond. Iets nog naar achteren en jammer dan de afgrond.
    De komende week gaat de zon hier meer schijnen en wordt het echt voorjaar. Bij jullie is het toch wel erg warm. We hadden op Tenerife ook boven de 30 graden. Dan kun je niet zoveel doen.
    Laatst heb ik mijn laatste Spinoza lezing gehad. Het ging over het boek "Het theologisch politiek traktaat" Foeke Knoppers(rem.dominee) heeft ook veel over de kerkgeschiedenis verteld ten tijde van Spinoza. Ik als katholiek opgevoed heb weer iets geleerd over het protestantisme. Jannie waarschijnlijk heb jij het tijdens je theologie opleiding ook allemaal geleerd.
    Met mijn foto materiaal ben ik al een heel eind gevorderd. Dit is echt zo'n winterkarweitje. Binnenkort komt het tuinwerk weer. Rozen snoeien en het mos uit het grasveld verwijderen.
    We hebben nog leuke dingen in het verschiet. Een paar verjaardagen, Matheus passion, lezing over Belize.
    Gaan jullie nog naar Ayers Rock? Of slaan jullie dit over. Ayers Rock schijnt enorm toeristisch te zijn. We hebben gemerkt dat bepaalde plekken in de loop der jaren enorm veranderen dusdanig dat je het gevoel hebt dat dezelfde plek niet meer bestaat doch een andere plek is geworden. Het toerisme is hier sterk debet aan. In jullie geval kan ik me dit voorstellen bij Ayers Rock.
    groetjes, cintia

  • 11 Maart 2016 - 10:10

    Jellie:

    Dat jullie zo nu en dan een beetje koeler weer zouden willen, kan ik me voorstellen.
    Vandaag is het hier zonnig maar we hebben weer een aantal gure dagen gehad.
    Benieuwd naar jullie verdere verhalen.

  • 11 Maart 2016 - 22:20

    Cathinca En Jan:

    HOI Jannie en Ben, in, inmiddels zullen jullie wel in Perth zijn, zo al niet weer verder getrokken en er dus alweer een hele reis op hebben zitten. Ik neem aan dat jullie weer een auto tot jullie beschikking hebben en dat deze net zo goed bevalt als de vorige!
    Wat een kilometers maken jullie........af en toe niet dood op?? Tenminste dat zou ik me voor kunnen stellen met al die indrukken en (loop) tochten die jullie maken!
    Omdat je schreef dat je misschien wel een beetje naar "onze " kou verlangt, we hebben af en toe prachtige dagen, maar ook heel gure dagen met een koude wind, brrrrr, maar alles begint al goed uit te lopen en wordt het tijd voor het voorjaar!
    Vandaag jullie kaart ontvangen, hartstikke leuk en bedankt!
    Jan heeft vanavond een etentje met de neven en nichten van zijn kant en heb ik het rijk alleen.
    Morgen hebben wij samen met vrienden een etentje omdat ze 40 jaar zijn getrouwd, deze zomer volgt nog een groot tuinfeest.
    Ja 40 jaar alweer, waar blijft de tijd vraag je dan af, ik kan me nog goed herinneren dat mijn ouders 40 jaar waren getrouwd en nu zijn het je vrienden!
    Maar ja, we worden allemaal ouder, maar echt en dat meen ik, ik heb niet hel van dat ik "al" zo oud ben, behalve als je een blik in de spiegel werpt zo smorgens.........hm, hm, ja, ja........maar goed, het z7j zo!

  • 11 Maart 2016 - 22:24

    Cathinca En Jan:

    Nog even dag zeggen,..er ging iets mis.....met...het zij zo.......
    Luitjes, nog een goede voorzetting toegewenst en we lezen het vervolg wel weer! Leuk!
    Hartelijke groetjes van Cathinca

Tags: Halls Gap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Jannie

Actief sinds 08 Feb. 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 6802

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 30 April 2016

Australie

Landen bezocht: