Hong Kong - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Jannie Ben - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Jannie Ben - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

18 Februari 2016 | Nederland, Apeldoorn

Het werd een feestelijk weerzien met Hong Kong. Vorige week hebben ze hier het chinese nieuwjaar gevierd, de stad is versierd, overal aapjes (het jaar van de aap) en bij de haven wordt s avonds een grote muziek- en lichtshow opgevoerd. Ons hotel was helemaal versierd met balonnen, feest omdat het net die dag 20 jaar bestond, we kregen een lekkere traktatie :) We hebben een leuke kamer, niet groot, maar alles erop en eraan. Hij ligt op de 13e verdieping, mooi uitzicht tot aan de haven, wel beter om niet steil naar beneden te kijken....
28 jaar geleden waren we hier ook, we ontdekten dat ons guest house van toen net om de hoek ligt, heel leuk om terug te zien :)
Hong Kong is heel erg druk. Alles volgebouwd met torenhoge flats, daartussen zie je soms een mooi oud koloniaal gebouw of een kerkje. Het verkeer is goed geregeld maar als voetganger heb je het zwaar, niemand houdt rekening met elkaar, alles loopt door elkaar heen waardoor je steeds tegen elkaar opbotst.
Vandaag zijn we met de star ferry van kowloon naar hong kong island gevaren. Daar hebben we de peak tram genomen naar victoria peak, het hoogste punt van het eiland; bijna steil naar boven..Genoten van het prachtige uitzicht. Daarna naar de taoistische Man Mo tempel. Het was even of we terug waren in vietnam.. Mooi, maar ook hier heel erg druk.
We zijn hier al weer een paar dagen, hebben prima vluchten gehad. Allebei een airbus, veel beenruimte, lekker eten en vooral op de eerste vlucht super goeie service. We hadden plaatsen boven de vleugel, maar op verschillende plaatsen op het vliegtuig waren camera,s bevestigd zodat je alles op het scherm kon zien, weinig geslapen, maar dat zijn we nu aan het inhalen.
Het weer is fris, maar droog; ongeveer 13 graden, we kunnen de jas en trui goed gebruiken!
We gaan nu eten, chinees, met stokjes. Het was even oefenen, maar we hebben de slag weer te pakken.
Morgen gaan we de rugzakken weer pakken, om 19.30 uur vliegen we naar sydney. Een vlucht van ongeveer 8 uur, als alles volgens plan gaat staan we vroeg in de ochtend op het vliegveld.

Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte :)
We kregen mailtjes dat het soms niet lukt om berichtjes te versturen, hopelijk gaat het met dit verslagje goed :)

Groetjes, ben en jannie

• 20 Februari 2016 - 16:38

Jellie:

leuk om jullie zo te volgen.

• 23 Februari 2016 - 11:32

Cintia:

Fijn dat jullie zo'n goede reis hebben gehad. Hendrik denkt dat jullie in een Dreamliner gezeten hebben. Dat is een snel, modern, vrij stil vliegtuig. In Hong Kong en dat soort grote steden is de overbevolking goed voelbaar. Toch is de grootsheid van dergelijke steden indrukwekkend. Dan lijken de Nederlandse steden een beetje op een poppenhuis.

We zijn naar de Jheronimus Bosch tentoonstelling geweest in Den Bosch. Eerst zijn we naar de vroegere St. Jacobskerk geweest alwaar ze een namaak permanente tentoonstelling hebben van JHeronimus Bosch. Het zijn foto's van de originele schilderijen. Je mag er aankomen. Bv je mag zo'n drieluik open en dicht klappen. Deze tentoonstelling hebben we eerst bezocht daarna zijn we naar de originele tentoonstelling gegaan. Het kleurgebruik van de echte schilderijen is bijzonder mooi. Alle reproducties kunnen er niet aan tippen. Er was nog een museum, hier zijn we niet aan toe gekomen. De middag was om. We hebben heel erg genoten die dag.

Nog een goede reis verder, en tot horens

Cintia

Tags: Hong Kong